Za obisk obvezno predhodno naročanje; Natalija: 030 228 082 ali trgovina@migi.si.

SVET KAPITALA “Podjetniške zgodbe: družinsko podjetje MIGI”


SVET KAPITALA “Podjetniške zgodbe: družinsko podjetje MIGI”

Obutveno družinsko podjetje MIGI je specializirano za izdelavo zahtevne ortopedske obutve za diabetike, revmatike in druge, ki potrebujejo prilagojeno obutev. Gre za eno redkih tovrstnih podjetij v Evropi, ki skrbi za celoten proces; za oblikovanje ideje, razvoj, proizvodnjo in logistiko obutve.

Blagovna znamka Migi na trgu obstaja že od leta 1988. Odlikuje se po prilagodljivosti in edinstvenosti. V podjetju so še posebej ponosni na personalizirane ortopedske vložke, ki jih izdelajo na podlagi predhodnega skeniranja stopal. Blagovna znamka je v letu 2021 precej zrasla, do konca leta pa naj bi se ta trend – glede na opažanja vodstva - še stopnjeval.

Začetki obutvenega družinskega podjetja MIGI segajo v leto 1991. Njegova lastnika sta zakonca Alenka in Mihael Gros, ki sta čevljarsko obrt leta 2007 prevzela od njegovih staršev. Znanje izdelave obutve se tako prenaša iz generacije v generacijo.

»Pri svojem delu se povezujemo z mednarodnimi partnerji in pišemo uspešne razvojne projekte. Z uporabo novih znanj in tehnologij uspešno zadovoljujemo potrebe svojih kupcev, ki nam s svojo zvestobo dajejo spodbudo in motivacijo za nadaljnje delo,« je način delovanja podjetja predstavil Mihael Gros.

Gros nam je zaupal tudi, katere so prednosti in slabosti delovanja v družinskem podjetju, s kakšnimi izzivi se podjetje srečuje, do katerih spoznanj je prišel tekom svoje podjetniške poti, podelil pa je tudi nekatere cilje za v prihodnje.

Katere so po vaših opažanjih prednosti in slabosti pri delovanju v družinskem podjetju?

Prednosti sta gotovo veliko medsebojno zaupanje in trdnost podjetja, saj ključna delovna mesta zasedajo družinski člani. To občutijo tudi naši kupci.

Slabost je, da je treba vložiti ogromno energije, da družinske člane prepričaš v nove inovativne projekte. Ne gre za to, da si novosti ne bi želeli. Zaradi pripadnosti podjetju se novih stvari lotevajo z veliko mero previdnosti in odgovornosti.

Kako se lotevate marketinga?

V segmentu B2B imamo po tolikih letih z nemškimi, japonskimi in švicarskimi partnerji postavljene določene smernice, ki jih skušamo redno uresničevati, zato na tem področju ne izvajamo dodatnega marketinga.

V segmentu B2C nameravamo v letu 2022 marketing pospešiti prek socialnih omrežij. Zadolžitve bo prevzela hčerka Tina, ki bo odgovorna zgolj za blagovno znamko Migi. Mislim, da so postali kupci v času epidemije še bolj ozaveščeni in še v večji meri zaupajo slovenskim izdelkom.

S katerimi izzivi se srečujete v zadnjem času?

Zagotovo je velik izziv poslovati v času pandemije. Stvari se spreminjajo in se bodo še naprej. Za nas je to tudi priložnost, saj je potrebno z odprtimi očmi spremljati trg in navade potrošnikov ter se temu prilagoditi v najkrajšem možnem času.

Katera so najpomembnejša spoznanja, do katerih ste prišli v času vaše podjetniške poti?

Povedal bi, da poznam ogromno ljudi, vendar me resnično preseneča, kako malo je lojalnosti, pripadnosti in zaupanja v poslovnem svetu. Pri tistih, ki imajo te lastnosti, pa je to še toliko bolj pristno.

Kako pomembno je v vaši panogi biti na tekočem z novimi trendi? Kako se tega lotevate?

Zelo pomembna je redna komunikacija s partnerji. Sedaj to poteka prek video konferenc, kar ni enako osebnim obiskom in srečanjem na sejmih. Še posebej pomembni so sejmi. Veselim se ponovnih obiskov sejmov, kajti zagotovo je bilo v času pandemije ogromno sprememb na razvoju novih materialov.

Kar 90 odstotkov obutve prodate na tujih trgih. Na katerih trgih ste prisotni in v čem se razlikuje pristop od države do države?

Naš največji trg je zagotovo Nemčija, sledita Švica in Japonska. V zadnjem času se ogreva tudi Španija. Trgu ne smeš ponujati tega, kar je všeč tebi, ampak tisto, kar posamezne države potrebujejo. Uspešni smo prav zato, ker se naš pristop od trga do trga razlikuje. Po drugi strani je treba razumeti kulturo in navade potrošnikov vsake države posebej. Pri tem so Japonci zagotovo edinstveni.

Ponujate tudi personalizirano obutev. Lahko poveste kaj več o tem?

Personalizirana obutev je obutev, pri kateri lahko stranka izbere svoje barvne kombinacije. Iz obstoječih artiklov glede na težave in potrebe izdelamo obutev in ortopedske vložke. Ljudje imajo vedno več težav s stopali in biomehaniko telesa in prav pri Migiju le-te rešujemo. Če poleg tega dobimo še natančna navodila s strani ortopedov, fiziatrov, diabetologov, je uspeh zagotovljen.

Kakšni so vaši poslovni cilji v prihodnje?

Naš cilj v segmentu B2B je, da postanemo vodilno podjetje v programu razvojno produktnega partnerstva pri izdelavi specialne obutve in tako izpolnimo obljubo, ki smo jo dali sebi in svojim kupcem.

V segmentu B2C je cilj zagotovo izdelava ortopedskih vložkov na daljavo. V letu 2021 smo investirali 200.000 € v digitalizacijo in nove tehnologije, ki nam bodo to omogočile. V letu 2022 bo možno prek telefona in sistema Lidar posneti stopala, nam poslati podatke, mi pa bomo nato izdelali 3D tiskane ortopedske vložke. To je edinstvena tehnologija, ki jo v Evropi uporabljamo med prvimi v naši panogi. Ker smo dobavitelji medicinsko tehničnih pripomočkov ZZZS, verjamem, da bomo tudi na tem področju izdelave obutve in ortopedskih vložkov naredili velik korak naprej.

V segmentu Migi klasičnih ortopedskih vložkov je naš cilj prodreti na čim več tujih trgov. Pričakujemo, da se bo prodaja teh izdelkov v naslednjih dveh letih podvojila.